ZDIEĽAŤ
Používanie sledovacej technológie na zvýšenie prevádzkovej efektívnosti na letiskách

Letiská po celom svete sú v súčasnosti zaťažené kapacitou. Keď sa dôvera cestujúcich vracia, naráža sa na nedostatok personálu, čo znamená, že mnohé letiská majú problém vyrovnať sa s dopytom. Výsledkom je, že veľké oneskorenia ovplyvnili zákaznícku skúsenosť.

Zatiaľ čo bezpečnostné oddelenia čelia výzve, ktorú prináša vysoká kapacita, existuje ekonomický tlak spojený s prevádzkou efektívnej prevádzky letiska. A Keďže manažment letiska sa zameriava práve na efektívnosť, lídri sa pozerajú na vysoké rozpočty na dohľad a pýtajú sa, akú pridanú hodnotu môžu priniesť…

Letiská, ktoré premýšľajú o budúcnosti, si uvedomujú, že kamerový systém je platforma pre rast. Okrem svojej životne dôležitej monitorovacej úlohy môžu kamery zvýšiť efektivitu, ziskovosť a oproti nedávnemu pripomenutiu dlhých radov môžu tiež pomôcť zlepšiť zákaznícku skúsenosť, čo je zásadný krok pri zabezpečovaní dlhodobej obsadenosti.

Príležitosť pre bezpečnostné oddelenia

Umelá inteligencia (AI) s hlbokým učením v spojení so zberom údajov z IP kamier začína narúšať svet, ako ho poznáme. V súvislosti so súčasnými sieťovými kamerami došlo k zmene paradigmy; namiesto pasívnych príjemcov dokáže kamera spolu s algoritmami AI porovnávať a analyzovať údaje. Môžu tiež priniesť hmatateľné výsledky, ako sú výstrahy a integrácia so širšími zariadeniami vrátane systémov vizuálnych správ. IP kamera je dokonalý snímač. Ak to kamera vidí, algoritmy AI / hlbokého učenia to môžu analyzovať. Prínosom pre bezpečnostné oddelenia ,ako kľúčové zainteresované strany systému sledovania, je, že zohrávajú čoraz dôležitejšiu úlohu pri poskytovaní väčšej hodnoty letisku prostredníctvom zvyšovania pokrytia kamerami.

Zvyšovaním prevádzkovej efektívnosti môže sledovacia technológia zlepšiť čas obratu lietadla optimalizáciou efektívnosti personálu a poskytovaním údajov na zlepšenie existujúcich operačných systémov. To tiež vytvorí udržateľnejšiu prevádzku, zníži spotrebu paliva a zníži uhlíkovú stopu. Skrátenie čakacích dôb a zmiernenie stresu z prekážok zlepší zákaznícku skúsenosť, zatiaľ čo údaje z kamier môžu tiež zlepšiť marketing v maloobchodných a pohostinských zariadeniach, čo pomôže zvýšiť predaj a ziskovosť.

Zlepšenie efektívnosti v akcii

Využitím technológie nasadenej na optimalizáciu bezpečnosti letiska možno dosiahnuť zvýšenie efektívnosti a hodnoty v celom prostredí letiska.

Bezpečný a efektívny obvodový dohľad pre vstupné a výstupné body

Použitie analýzy kamier, ktorá pomôže pochopiť tok dopravy vozidiel na letisko a z neho, vrátane rušných období, uľahčí preťaženie a zlepší zákaznícku skúsenosť. Technológia rozpoznávania poznávacej značky vozidla zaisťuje efektívnu bezpečnosť pri plynulej premávke v kombinácii s dohľadom na rýchlu identifikáciu a riešenie akýchkoľvek incidentov v miestach odchodu, ktoré by mohli brániť pohybu.

Medzitým, aby sa zlepšil tok cestujúcich prostredníctvom liniek verejnej dopravy, technológia počítania ľudí poskytuje prehľad o celkovom počte osôb a informuje procesy na optimalizáciu toku v špičkách. Táto technológia môže tiež pomôcť pochopiť cestu pasažierov, pričom zabezpečí, že trasa, ktorou cestujú, je najrýchlejšia a najjednoduchšia, a podľa toho vykoná vylepšenia.

Parkovanie

Kombinácia kamier so zvukovými a vizuálnymi správami môže vodičom pomôcť nájsť dostupné parkovacie miesta, ako aj agregovať údaje na zlepšenie plynulosti premávky na parkovisku. Cestujúci tiež chcú mať istotu, že ich vozidlo bude v bezpečí, a vopred nahrané alebo dokonca živé správy môžu zvýšiť ich dôveru v bezpečnosť.

Landside

Keďže „nesterilná“ strana terminálových budov už obsahuje množstvo existujúcich sledovacích technológií, umožňuje to výrazné zvýšenie efektivity v oblasti s najväčšou koncentráciou ľudí. Aj tu poskytuje technológia počítania ľudí užitočnú analýzu a spolu s technológiou sledovania frontu možno skrátiť čakacie doby cestujúcich a optimalizovať plánovanie zamestnancov.

Queue Monitor poskytuje integráciu s upozorneniami pre riadenie prevádzky pre odozvu v reálnom čase, ako je napríklad otváranie nových odbavovacích pultov alebo bezpečnostných kontrolných brán. Dá sa to skombinovať aj s vizuálnymi a zvukovými správami cestujúcim, aby sa uľahčil tok a zlepšili sa ich skúsenosti pri cestovaní cez terminál. Pre dlhodobé riešenie úzkych miest možno analytické údaje použiť na lepšie plánovanie personálnych zdrojov.

Airside

S menšími obavami o bezpečnosť v odletovej hale a pri nástupných bránach sa sledovacia technológia čoraz viac používa na zlepšenie ziskovosti maloobchodných zariadení s analýzou na optimalizáciu marketingu. Využitie údajov z kamery na sledovanie cesty zákazníka cez letisko vrátane maloobchodných prevádzok môže zlepšiť rozhodnutia o umiestnení obchodu. Medzitým môžu prepojené výstrahy umožniť rýchlu reakciu na miesta pobytu, ako aj vytváranie radov, aby sa v prípade potreby poskytla pomoc zákazníkom.

Zatiaľ čo dohľad má stále tradičnú úlohu vrátane monitorovania bezpečnosti cestujúcich, možno ho použiť aj na údržbu servisných priestorov vrátane toaliet, a to optimalizáciou kvality a čistoty zariadení s počítaním ľudí. Dokonca až po nástupnú bránu možno pomocou kamier analyzovať trendy, ako je objem cestujúcich s príručnou batožinou alebo pomocou invalidného vozíka, a zbierať údaje, ktoré môžu zlepšiť prevádzkovú efektivitu.

Rampa

Zatiaľ čo sa cestujúci sústredia na svoju cestu, na rampe personál letiska funguje ako posádka pretekárskeho auta, ktorá zabezpečí včasné doplnenie paliva, manipuláciu s batožinou, čistenie a catering. Analytika kamier dokáže monitorovať akékoľvek zdržania, na ktoré je možné reagovať v reálnom čase, čím sa znižuje možnosť meškania a dominový efekt na ďalšie lety. Tieto údaje možno použiť aj na zlepšenie presadzovania zmlúv o úrovni služieb s dodávateľmi.

Otvorená vývojová platforma na zvýšenie efektivity a hodnoty

Výhody dátovej analýzy by mali byť založené na otvorenom vývoji. To umožňuje tretím stranám využívať kamerovú technológiu ako platformu pre rast, vývoj nových aplikácií, ktoré zlepšujú prevádzkovú efektivitu, ako aj zákaznícku skúsenosť.

Dozorný systém letiska už nie je len nákladovou položkou. Umožnenie ostatným letiskovým oddeleniam zvýšiť efektivitu a hodnotu, bezpečnostný tím a infraštruktúru, ktorú spravuje, je na strategickej úrovni čoraz dôležitejšie.

Máte otázky? Neváhajte a kontaktujte nás: +421 2 2102 5260 / obchod@canex.sk

Nakupujte produkty Axis (e-shop): shop.canex.sk/axis

Projektové riešenia na mieru (Tvoríme IP Security): canex.sk

ZDIEĽAŤ
Predchádzajúci článok4 Riešenia Dahua Transmission poháňané PoE 2.0
Ďalší článokDahua Technology: Smerovanie k bezpečnejšiemu svetu AIoT
Obchodná spoločnosť CANEX, spol. s r.o. vznikla v roku 1994 v Bratislave. Od prvých rokov pôsobenia sa zamieravala na počítačové siete a distribúciu IP technológií. V roku 1996 po získaní distribučnej zmluvy s firmou AXIS communications AB sa rozhodla špecializovať na IP video monitorovacie systémy a vlastný vývoj programového vybavenia pre IP video monitoring pod značkou WatchSystem. Od začiatku sme na Slovensku formovali a vytvárali mladý, ale dynamicky rozvíjajúci sa trh s IP kamerami a IP security riešeniami. Dnes je tento trh jeden z najrýchlejšie rastúcich trhov na svete. V súčasnosti našim partnerom ponúkame najširšie služby na Slovenskom trhu v oblasti IP security videa, od návrhu projektov, cez zákazkový vývoj softvéru až po školenia a poradenstvo.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ