ZDIEĽAŤ

Video monitorovanie je nevyhnutnosťou pre každé maloobchodné prostredie. Môže pomôcť zabrániť potenciálnej krádeži a zabezpečiť presnosť transakcií v mieste predaja (POS). Okrem bezpečnosti existujú aj ďalšie náročné úlohy, s ktorými sa moderní kamenní predajcovia dennodenne stretávajú: Ako vytvoriť profily zákazníkov s presnými offline údajmi a umožniť vyššiu návratnosť investícií? Ako kontrolovať tok zákazníkov v predajni? Ako chrániť súkromie zákazníkov? A zoznam pokračuje ďalej. Avšak vďaka neustálemu vývoju moderných technológií sú teraz na trhu dostupné rôzne monitorovacie zariadenia vybavené inteligentnými funkciami, ktoré tieto monitorovacie výzvy riešia.

Dahua WizMind napríklad ponúka celý rad algoritmov AI založených na človeku, vrátane počítania ľudí a tepelnej mapy. Tieto funkcie môžu pomôcť vlastníkom maloobchodov pri optimalizácii ich každodenných operácií prostredníctvom inteligentnej analýzy toku zákazníkov. Používatelia si môžu flexibilne prispôsobiť funkcie zariadení a riešení WizMind tak, aby lepšie vyhovovali ich skutočným obchodným potrebám, pričom samozrejme zároveň chránia súkromie ľudí.

Ak ste maloobchodník, ktorý chce optimalizovať prevádzku svojho obchodu, tento článok je pre vás ideálny! Pomocou Dahua WizMind ako príkladu sa pozrime na 5 spôsobov, ako môžete zlepšiť obchodné operácie a služby zákazníkom vo vašom obchode pomocou počítania ľudí a tepelnej mapy:

Obmedzte kapacitu v obchode

Podľa nového štandardu sú maloobchodníci – od obchodov s potravinami až po veľké supermarkety a nákupné centrá – zavalení povinnými obmedzeniami toku zákazníkov. Prečo to nenechať vyriešiť kamerou WizMind 5 Series? Dokáže počítať počet ľudí vstupujúcich a vychádzajúcich z predajne na základe detekcie pohybujúcich sa ľudských cieľov. Keď celkový počet ľudí v predajni dosiahne prednastavenú hranicu, spustí sa alarm a administrátorovi budú odoslané upozornenia. Počet ľudí v predajni v reálnom čase môže byť tiež zobrazený na digitálnej značke pri dverách, čo pomáha zlepšiť zákaznícku skúsenosť a šetriť náklady na prácu.

Spravujte fronty v registračných pokladniach

Kamera WizMind na počítanie ľudí dokáže rozpoznať, koľko ľudí sa zhromažďuje v danej oblasti, vďaka čomu je ideálna na monitorovanie pruhov pri pokladni. Zároveň dokáže sledovať aj to, ako dlho potom stáli v rade. Nastavením pravidiel, ktoré môžu spustiť alarm, povedzme, že traja alebo viacerí ľudia stoja v rade dlhšie ako tri minúty, a tak budú manažéri predajní okamžite upozornení, keď potrebujú poslať viac zamestnancov k pokladniam, aby skrátili čas čakania zákazníkov.

Porovnajte počet nakupujúcich s počtom kupujúcich

Ak údaje počítania ľudí pri vchode do obchodu ukazujú, že do obchodu prišlo 100 ľudí, ale údaje z POS ukazujú, že iba štyridsať z nich skutočne nakúpilo, tak to značí, že potom treba niečo urobiť, aby sa to už znovu nestalo.

S relevantnými údajmi môžu maloobchodníci analyzovať, čo sa deje v obchode, čo ovplyvňuje konverziu ich predaja. Pomáhajú zamestnanci nakupujúcim lepšie sa rozhodovať pri nákupe? Zabraňuje rozloženie obchodu kupujúcim nájsť to, čo potrebujú?

Na zmiernenie tejto dilemy môžu predajcovia využiť kamery Dahua WizMind Fisheye Cameras s funkciou tepelnej mapy (heatmaps). Poskytujú dodatočný pohľad na oblasti často navštevované zákazníkmi, čo môže pomôcť manažérom predajní optimalizovať usporiadanie ich obchodu a vytvárať vhodné marketingové stratégie.

Znížte počet flákačov mimo obchodu

Kamera WizMind na počítanie ľudí dokáže zistiť aj počet pohybujúcich sa objektov ľudskej veľkosti v priradenej „zóne bez potulovania sa“ a sledovať čas detekcie. Ak sa príliš veľa ľudí zdrží pred predajňou po uplynutí nastaveného časového obdobia, môže byť zaslané upozornenie vedúcemu predajne. Tým sa eliminuje potreba personálu monitorovať flákačov mimo predajne a automaticky upozorní manažérov, ak je potrebný zásah. Pomáha vytvárať bezpečnejšie a príjemnejšie prostredie pre zákazníkov vstupujúcich do predajne.

Sledujte rušné časy

Rušné časy sú časy, keď zákazníci prúdia do obchodu v zdanlivo nekonečnom prúde. Je dôležité plánovať personálne plány počas týchto špičiek, aby sa maximalizoval predaj. Zhromažďovaním údajov o pešej návštevnosti počas najrušnejších hodín dňa a časov týždňa môžu manažéri efektívne organizovať prideľovanie zamestnancov v predajni a zabezpečiť dostatok zamestnancov počas špičiek. To zlepšuje zážitok zákazníkov z nákupu a povzbudzuje ich k návratu.

Kľúčové poznatky

Celkovo je Dahua WizMind viac než len bezpečnostné zariadenie a riešenie. Zatiaľ čo poskytuje včasné varovanie a prehrávanie pre manažérov predajní s cieľom zvýšiť bezpečnosť predajní, ako aj napomáha pri ďalšej analýze sťažností zákazníkov a aktivít zamestnancov, prináša aj cenné štatistické údaje, ktoré majiteľom firiem pomáhajú efektívnejšie upravovať ich marketingové a prevádzkové stratégie.

Zaujal Vás tento článok zo série Dahua TechMonth? Nakupujte sieťové (IP) a analógové (HDCVI) kamery Dahua: shop.canex.sk

ZDIEĽAŤ
Predchádzajúci článokDahua TechMonth (WizMind): 3 monitorovacie funkcie termovízneho zobrazovania, ktoré potrebujete vedieť
Ďalší článokRiešenie: Dahua Smart Traffic Management
Obchodná spoločnosť CANEX, spol. s r.o. vznikla v roku 1994 v Bratislave. Od prvých rokov pôsobenia sa zamieravala na počítačové siete a distribúciu IP technológií. V roku 1996 po získaní distribučnej zmluvy s firmou AXIS communications AB sa rozhodla špecializovať na IP video monitorovacie systémy a vlastný vývoj programového vybavenia pre IP video monitoring pod značkou WatchSystem. Od začiatku sme na Slovensku formovali a vytvárali mladý, ale dynamicky rozvíjajúci sa trh s IP kamerami a IP security riešeniami. Dnes je tento trh jeden z najrýchlejšie rastúcich trhov na svete. V súčasnosti našim partnerom ponúkame najširšie služby na Slovenskom trhu v oblasti IP security videa, od návrhu projektov, cez zákazkový vývoj softvéru až po školenia a poradenstvo.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ