Nedávno som doma inštaloval nový kotol. Po nezverejniteľnom množstve strávených hodín som zariadenie integroval do mojej čoraz inteligentnejšej domácnosti. Viaceré automatizované procesy teraz môžu povedať kotlu, akú teplotu má nastaviť.
Počas nasledujúcich niekoľkých týždňov museli všetci naši hostia počúvať, ako to skvelo funguje, aj keď mali len malý respektíve falošný záujem o tému. Jedno ráno bola v sprche len studená voda a nadšenie rodinných príslušníkov pre náš inteligentnejší dom padlo rýchlo k bodu mrazu, ako voda v sprche.
Zdá sa, že kotol v noci vykonal upgrade firmvéru a zničil moju dokonalú integráciu.
Toto je napríklad tiež jeden z hlavných rozporov v bezpečnostnom sektore. Či aktualizácie firmvéru pomáhajú alebo bránia integrácii systémov. Mnohí pozdržiavajú aktualizácie firmvéru, pretože akonáhle systém funguje a spĺňa svoj účel, nie je vôľa vykonať aktualizáciu, ktorá by mohla byť nákladná a zároveň by mohla spôsobiť komplikácie v kompatibilite a prevádzke systému.
Neochota vykonávať upgrady je pochopiteľná. Nový firmvér môže vyžadovať aktualizáciu softvéru od tretích strán na zachovanie kompatibility. Nová verzia tiež môže vyžadovať nový operačný systém, ktorý váš súčasný hardvér nepodporuje.
Avšak tým, že sa systém neaktualizuje, časom sa vystavujete zvyšujúcemu sa riziku. V prípade ak systém nie je pravidelne udržiavaný prostredníctvom aktualizácií, systém sa stane náchylný na bezpečnostné hrozby, ktoré môžu spôsobiť výpadky systému, alebo aj finančné škody. Posledné dva roky priniesli rastúci počet bezpečnostných útokov, pričom neaktualizované systémy sú jedným z prvých (ľahších) cieľov.
Výsledkom je praktická požiadavka na riešenie, ktoré odstraňuje zraniteľné miesta a zároveň nespôsobuje problémy, ktoré sa mohli vyskytnúť pri integrovaní aktualizácie systému. V ideálnom prípade by takýto systém mal spoločnostiam umožniť pravidelnú údržbu systému bez narušenia jeho existujúcej kompatibility. Nestačí mať dlhú dobu zaručenú podporu softvéru, musíte si tiež byť istí, že každá inovácia nebude spôsobovať problém so systémom.
Odvetvie IT už dlho čelí tomuto problému a koncept dlhodobej podpory (LTS) je známy ako dobrý prostriedok. Systémy dostávajú iba vylepšenia v oblasti bezpečnosti a stability, ale aktualizácie neobsahujú nové funkcie, čo minimalizuje zmeny kompatibility. To umožňuje rýchlejšiu opravu bez nutnosti opätovnej diagnostiky celého systému. Integrovaním takéhoto firmvéru sa dajú efektívne odstrániť obavy z možných problémov súvisiacich s modernizáciou systému a z dlhodobého hľadiska bude takáto bežná údržba firmvéru prospešná investícia.
Dúfam, že nakoniec budú aktualizácie firmvéru v bezpečnostnom priemysle vnímané s menšou dramaticitou. Prijatie overených riešení, ako je napríklad LTS (Long-Term Firmware Support), ktoré riešia mnohé zo spomínaných obáv, spôsobia, že otázka v nadpise bude zbytočná a dúfame, že “dodá teplú vodu pre každého”.
Pre viac informácií nás neváhajte kontaktovať :
obchod@canex.sk / +421 918 450 870
Použité so súhlasom spoločnosti Axis communications AB
O spoločnosti Axis Communications
Spoločnosť Axis ponúka inteligentné bezpečnostné riešenia, ktoré vedú k chytrejšiemu a lepšie chránenému svetu. Axis je najväčší svetový dodávateľ na trhu IP kamier a pôsobí ako hybná sila v tomto odvetví tým, že priebežne uvádza inovatívne sieťové produkty založené na otvorenej platforme.
S pomocou globálnej siete partnerov tak prináša svojim zákazníkom vysokú hodnotu. Axis si zakladá na dlhodobých vzťahoch so svojimi partnermi, ktorým poskytuje na existujúcich i na nových trhoch prelomové sieťové produkty, ale aj svoje znalosti.
Axis má viac ako 2.000 vlastných zamestnancov vo viac ako 40 krajinách na celom svete a spolupracuje so sieťou viac ako 75.000 partnerov v 179 krajinách. Axis je spoločnosť založená v roku 1984 so sídlom vo Švédsku. Viac informácií o spoločnosti Axis nájdete na webovej stránke www.axis.com.