Audio riešenia môžu byť použité pre veľké množstvo aplikácií. Posilnenie monitorovania videa ako odstrašujúceho prostriedku proti zločinu, pomoc pri riešení incidentov pred príchodom prvých záchranných zložiek, poskytovanie usmernení a poučení a efektívne pridávanie ďalšieho „zmyslu“ video dohľadu.
Odstrašujúci prostriedok proti trestnej činnosti
Ako odstrašujúci prostriedok proti potenciálnemu zločinu, vandalizmu a protispoločenskému správaniu sú živé a vopred nahraté zvukové oznamy efektívnejšie a účinnejšie ako štandardné sirény. Vysielania naživo sú vysoko účinné v monitorovaných systémoch, kde môžu operátori poskytnúť podrobné pokyny na základe konkrétnej situácie alebo vydávať priame varovania.
Keď operátori pre dohľad nad videom identifikujú osobu, ktorá spáchala alebo sa domnievajú, že sa môže dopustiť trestného činu, je schopnosť vydať varovanie tejto konkrétnej osobe veľmi účinná. „Mladému mužovi v modrom tričku a baseballovej čiapke, ktorý drží plechovku so sprejom, uvedomte si, že ste na kamere a že graffiti je vandalizmus a je nezákonné …“ je pravdepodobné že ho táto výzva zastaví.
V bezpečnostných systémoch môžu vopred nahraté oznamy pôsobiť ako oveľa efektívnejšia výstraha ako tradičná siréna. Napríklad, keď niekto, kto poruší obvodovú ochranu, je automaticky detegovaný prostredníctvom kamery, či už účelovo alebo náhodne, vopred nahraté zvukové upozornenia môžu požadovať, aby sa vzdali bez akéhokoľvek zásahu operátora. Môže to znížiť zbytočné výstrahy, znížiť náklady na organizáciu, ušetriť na zbytočných ľudských hodinách, a efektívne tým využívať ľudské zdroje.
Pridanie zvukových schopností do vizuálneho sledovania môže poskytnúť ďalší pocit a užitočné upozornenie pre operátorov bezpečnostného systému. Zvuk rozbitia skla alebo nahnevaných hlasov môže včas upozorniť na incident, ktorý sa potom môže riešiť prostredníctvom zvukových správ alebo, ak je to vážnejšie, nasadenie bezpečnostných strážnych alebo záchranných služieb.
Napríklad na parkovisku môže zvuk rozbitia skla upozorniť prevádzkovateľa na zlodejov a v tom istom prostredí môže použitie predvolených oznámení s pozdravmi alebo inštrukciami týkajúcimi sa výstupov a smerov upozorniť každého, pomáha verejnosti cítiť sa v bezpečí a odrádza potenciálnych zločincov pred krádežou.
Zabránenie stratám a podpora predaja v maloobchode
V maloobchodnom sektore by sa podobné oznámenia mohli použiť aj vtedy, keď sa napríklad ocitnú v obchode osoby so zlým smerom, čo môže byť často známkou krádeže v obchode. Navyše inteligentné snímače umiestnené v kamerách dokážu na displeji objaviť zákazníka, ktorý by mohol súvisieť s tým, že potrebuje pomoc alebo prípadne hľadá príležitosť na krádež v obchode – spustiť vopred nahraté oznámenie informujúce ich, že zástupca obchodu bude s nimi čoskoro a oznamovanie zamestnancov v obchode. Toto zvýšenie rýchlosti a kvality služieb môže znamenať rozdiel medzi strateným zákazníkom a cenným predajom a tiež pomôcť pri prevencii strát, pričom zlodeji sú upozornení, že sa monitorovaný.
Okamžitá proaktívna reakcia na incidenty
V situáciách, keď môže nastať panika, ľudia si nie sú istí, čo v konkrétnej situácii robiť – či už pri evakuovaní budovy alebo verejného priestoru, alebo na mieste nehody – vopred nahraté a živé oznámenia môžu poskytnúť jasné pokyny, ktoré prinášajú pokoj tam, kde by inak mohlo dôjsť ku chaosu.
S kvalifikovanými operátormi by mohol byť živý zvuk dokonca potenciálne použitý na vydávanie základných pokynov na riešenie zranení.
Vylepšenie s exponenciálnymi výhodami
Pridanie zvuku do existujúceho riešenia na sledovanie videa je jednoduché a nákladovo efektívne vylepšenie, ktoré prináša výhody, ktoré ďaleko prevyšujú dodatočné investície. Schopnosť odrádzať od mnohých typov trestných činov, reagovať rýchlejšie a účinnejšie na incidenty, zvýšiť predaj a spokojnosť zákazníkov a poskytnúť priamu výučbu, a poradenstvo prináša väčšiu hodnotu z riešenia ako samotné video. A so všetkými systémami reproduktorov, ktoré kombinujú všetky prvky do jednej jednotky a jednoduchou integráciou s akýmkoľvek systémom video riadenia (VMS), je inštalácia jednoduchá.
Nie je čas, aby ste preskúmali výhody zvuku vo vašom monitorovacom systéme?
Pre viac informácií nás neváhajte kontaktovať :
obchod@canex.sk / +421 918 450 870
Použité so súhlasom spoločnosti Axis communications AB
O spoločnosti Axis Communications
Spoločnosť Axis ponúka inteligentné bezpečnostné riešenia, ktoré vedú k chytrejšiemu a lepšie chránenému svetu. Axis je najväčší svetový dodávateľ na trhu IP kamier a pôsobí ako hybná sila v tomto odvetví tým, že priebežne uvádza inovatívne sieťové produkty založené na otvorenej platforme.
S pomocou globálnej siete partnerov tak prináša svojim zákazníkom vysokú hodnotu. Axis si zakladá na dlhodobých vzťahoch so svojimi partnermi, ktorým poskytuje na existujúcich i na nových trhoch prelomové sieťové produkty, ale aj svoje znalosti.
Axis má viac ako 2.000 vlastných zamestnancov vo viac ako 40 krajinách na celom svete a spolupracuje so sieťou viac ako 75.000 partnerov v 179 krajinách. Axis je spoločnosť založená v roku 1984 so sídlom vo Švédsku. Viac informácií o spoločnosti Axis nájdete na webovej stránke www.axis.com.