ZDIEĽAŤ

Pre predajcov, ktorí musia konkurovať on-line obchodom, je rozhodujúce vytvoriť fantastický zážitok pre zákazníkov v ich kamennom obchode. Ako kontrast s čisto digitálnymi nákupnými skúsenosťami sa maloobchody snažia vytvoriť bezproblémový zážitok pre zákazníkov, ktorí prechádzajú z digitálneho na fyzický spôsob nákupu. Napríklad IKEA investuje do menších vzorkových predajní, kde majú zákazníci možnosť fyzického kontaktu s produktami priamo z výroby, ktoré si môžu objednať a nechať si ich doručiť po zakúpení.

Neoddeliteľnou súčasťou každého kamenného obchodného priestoru je hudba. Hudba efektívne formuje obchodný priestor, a vedecká znalosť toho, čo prináša emócie zákazníkov prináša osvedčenú metódu vytvorenia priestoru, v ktorom vaši zákazníci budú chcieť tráviť čas.

Hlas vašej značky

Všetci vieme, že hudba ovplyvňuje náš mozog rôznymi spôsobmi. Na rozdiel od vizuálnych prvkov, ako písma alebo farby, je však oveľa ťažšie posúdiť hudbu. Ako sa môžete rozhodnúť, či je hudba správna pre vašu značku? Ako môžete definovať zvuk svojej značky?

Ak sú vizuálne komponenty tvárou obchodu, hudba je jeho hlas. Hudba je pre vašich zákazníkov oveľa viac než zábava – je to tón a duša značky, ktorá zákazníkom hovorí o tom, kto ste.

Zhoda v osobnosti vášho podnikania s výberom správnej hudby môže zvýšiť zisky a vyzdvihnúť identitu vašej značky, ale nie je to ľahká úloha.

Urobte to správne

Takže ako si zvolíte hlas vašej značky?

Najlepším spôsobom, ako pristupovať k hudbe v maloobchode, je zaobchádzať s ním rovnako ako s vašou vizuálnou identitou. Integrujte ju od začiatku, berúc do úvahy vašu vizuálnu identitu a zvukovú identitu a súčasne vytvorte silnú a súdržnú značku. Vaši zákazníci vstúpia do obchodu s vnemom tvoreným reklamami a sociálnymi médiami. Musíte vytvárať rovnaké emócie pomocou hudby. Vizuály, propagácie a hudba musia spolupracovať.

Je zrejmé, že hudba, ktorú hráte, musí zodpovedať očakávaniam zákazníkov. Ak máte kvetinárstvo a ľudia chcú chodiť okolo a cítiť ruže, nemôžete hrať death metal! Ľudia sa nebudú cítiť harmonicky. Budú tak stresovaní, že výrobky ani nebudú vidieť. To znamená, že sa nezastavia, a to znamená, že stratíte zákazníka, prípadne si len rýchlo kúpia kvety, ktoré chcú, a rýchlo utečú.

To je jeden z najdôležitejších aspektov používania hudby na vytvorenie správnej atmosféry. Výskum ukazuje, že čím dlhší čas zákazníci strávia vo vašom obchode, tým je pravdepodobnejšie, že budú kupovať viac. Vstupujú do vášho obchodu, aby si kúpili džínsy, ale ak zostanú, môžu tiež objaviť tričko a pár ponožiek. Čím dlhšie zostanete v obchode, tým je pravdepodobnejšie, že objavíte nové produkty. Hudba zohráva ústrednú úlohu pri povzbudzovaní zákazníkov k zotrvaniu v predajni.

Zmena hudby na vyvolanie emócií

Hlasitosť a tempo hudby hrajú významnú úlohu v marketingu. Hlasitá hudba umožňuje, aby sa ľudia pohybovali rýchlejšie, zatiaľ čo tichšia hudba láka zákazníkov k dlhšiemu zotrvaniu v predajni. Hudba s pomalým tempom prináša majiteľom viac peňazí, zatiaľ čo hudba s rýchlym tempom je posilňovač nálady. Ako vlastník firmy môžete použiť túto metódu na spustenie rôznych behaviorálnych odpovedí počas dňa.

Reštaurácia rýchleho občerstvenia môže zvýšiť tok zákazníkov počas obedných hodín tým, že prehrá hudbu s rýchlym tempom s vyššou hlasitosťou. Počas popoludnia by však tá istá reštaurácia mala hrať stredné až nízke tempo hudby s nižšou hlasitosťou, aby zákazníci zostali dlhší čas a míňali viac peňazí.

Hudba, ktorú hráte, kedy a kde je tiež dôležitá pri vytváraní emocionálnych spojení, ktoré spúšťajú požadované správanie. Prehrávanie vianočných piesní v priebehu konca novembra a decembra nie je len cestou pre maloobchodníkov, aby vás dostali do slávnostného ducha, je to tiež spôsob, ako spotrebitelia chcú minúť viac peňazí na svojich blízkych.

Viac potenciálov na preskúmanie

Väčšina vedomostí o hudbe v maloobchodnom predaji zostáva neznáma. Sme len na začiatku. Jednou fascinujúcou hranicou je jemné ovplyvňovanie rozhodnutí o nakupovaní tým, že hrá určitá hudba. Je dobre známe, že kupujete viac, keď ste trochu smutní, že sa rozveselíte. Môžete zvýšiť predaj tým, že hrá melancholická hudba? Niektoré štúdie naznačujú, že hranie hudby spojenej s konkrétnymi krajinami môže ovplyvniť zákazníkov, aby si vybrali výrobky z týchto krajín (premýšľajte o miestnom obchode s vínom …!).

Toto je mimoriadne vzrušujúca oblasť, ale doteraz sa uskutočnilo veľmi málo výskumu.

Pre viac informácií nás neváhajte kontaktovať :
obchod@canex.sk / +421 918 450 870
Použité so súhlasom spoločnosti Axis communications AB

O spoločnosti Axis Communications
Spoločnosť Axis ponúka inteligentné bezpečnostné riešenia, ktoré vedú k chytrejšiemu a lepšie chránenému svetu. Axis je najväčší svetový dodávateľ na trhu IP kamier a pôsobí ako hybná sila v tomto odvetví tým, že priebežne uvádza inovatívne sieťové produkty založené na otvorenej platforme. S pomocou globálnej siete partnerov tak prináša svojim zákazníkom vysokú hodnotu. Axis si zakladá na dlhodobých vzťahoch so svojimi partnermi, ktorým poskytuje na existujúcich i na nových trhoch prelomové sieťové produkty, ale aj svoje znalosti.

Axis má viac ako 2.000 vlastných zamestnancov vo viac ako 40 krajinách na celom svete a spolupracuje so sieťou viac ako 75.000 partnerov v 179 krajinách. Axis je spoločnosť založená v roku 1984 so sídlom vo Švédsku. Viac informácií o spoločnosti Axis nájdete na webovej stránke www.axis.com.

ZDIEĽAŤ
Predchádzajúci článokAko zvýšiť predaj v maloobchode
Ďalší článokNové kamery Wisenet ANPR na riadenie dopravy
Obchodná spoločnosť CANEX, spol. s r.o. vznikla v roku 1994 v Bratislave. Od prvých rokov pôsobenia sa zamieravala na počítačové siete a distribúciu IP technológií. V roku 1996 po získaní distribučnej zmluvy s firmou AXIS communications AB sa rozhodla špecializovať na IP video monitorovacie systémy a vlastný vývoj programového vybavenia pre IP video monitoring pod značkou WatchSystem. Od začiatku sme na Slovensku formovali a vytvárali mladý, ale dynamicky rozvíjajúci sa trh s IP kamerami a IP security riešeniami. Dnes je tento trh jeden z najrýchlejšie rastúcich trhov na svete. V súčasnosti našim partnerom ponúkame najširšie služby na Slovenskom trhu v oblasti IP security videa, od návrhu projektov, cez zákazkový vývoj softvéru až po školenia a poradenstvo.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ