ZDIEĽAŤ

Optimalizácia skúseností zákazníkov s nákupom vo vašom obchode

Stále viac sa v centre každého podnikania objavuje schopnosť zhromažďovať a analyzovať informácie z viacerých zdrojov údajov v reálnom čase. Tieto informácie môžu byť rozdielom medzi víťazstvom v podobe spokojného zákazníka a neúspechom v podobe spokojného zákazníka u vašej konkurencii.

Pre maloobchod je poskytovanie pozitívnych skúseností zákazníkom, v režime “on-line” aj “off-line”, rozhodujúce, pre prilákanie nových a zachovanie existujúcich zákazníkov. Zatiaľ čo digitálni návštevníci webových stránok predajcu, môžu byť podrobne analyzovaní a ovplyvnení prostredníctvom prispôsobenia prostredia od vstupu do online obchodu až po nákup v ňom. V reálnom svete to nie je tak jednoduché. Obchodníci sa snažia získať prístup k rovnakej úrovni pohľadu na tieto dáta a využiť ich.

Výskumy ukazujú, že ľudia naďalej považujú kamennú predajňu za dôležitú. Takmer tri štvrtiny ľudí stále preferuje vidieť a dotýkať sa produktov skôr, než si ich kúpia.

Sieťové kamery a video analýza

Podobne ako webové údaje dostupné on-line, analytický softvér integrovaný do sieťových kamier poskytuje off-line predajcom prehľad o tom, ako sa spotrebitelia správajú v maloobchodnom prostredí. To umožňuje predajcom, v takmer reálnom čase, zlepšiť maloobchodné prostredie a skúsenosti zákazníkov. To bude mať z následok udržanie si zákazníka a samozrejme aj zvýšenie miery predaja.

Poďme sa pozrieť na šesť kľúčových oblastí, kde je možné použiť analýzu videa na optimalizáciu skúseností v obchode a ich efektivitu.

Návštevnosť obchodu

Po prvé, vedieť, koľko ľudí navštívi váš obchod, je rovnako dôležité pre maloobchodníkov s kamennými obchodmi ako pre online internetové obchody. Analýza počtu ľudí poskytuje presný pohľad na fyzickú prevádzku obchodu. Tok ľudí do a z obchodu poskytne priemerné časy návštevnosti zákazníkov, čo je dôležitý ukazovateľ o tom, ako dobrý je ich celkový zážitok. Táto analýza je tiež užitočná pri stanovovaní množstva personálu potrebného v konkrétnych časoch.

Nielen „koľko?“, ale aj „kto?“

Znalosť toho, koľko zákazníkov je vo vašom obchode, je dôležitá pre celkovú optimalizáciu. Ďalšou úrovňou pre hlbšie pochopenie toho, kto sú zákazníci, vám umožní vytvoriť ich vysoko personalizovanú skúsenosť. Video so schopnosťou rozpoznania demografických informácií môže byť vysoko užitočná. Napríklad, obchodník môže vidieť starších zákazníkov navštevujúcich obchod počas pracovného týždňa, zatiaľ čo cez víkendy vidí mladších zákazníkov. Takéto poznatky umožňujú zrejmé príležitosti pri zmene prostredia v obchode.

Prideľovanie zamestnancov do správnych časov a miest

Keďže personálne obsadenie je jedným z najvýznamnejších nákladov predajcu s kamenným obchodom, riadenie zamestnancov počas dňa je základom celkovej ziskovosti. Príliš málo zamestnancov môže vážne poškodiť spokojnosť zákazníkov. Analýza videa vám môže poskytnúť prehľad návštevnosti počas celého dňa, pomáha predajcom plánovať množstvo personálu a tiež zistiť, kedy zákazníci opúšťajú obchod kvôli dlhému čakaniu na službu. Navyše „teplotné mapy“ vám ukážu, kde sa zákazníci v obchode pohybujú najviac, môžu poukázať na miesta, kde môže pomôcť prítomnosť zamestnanca, alebo kde interaktívne zobrazenia pomôžu pri odpovedaní na otázky zákazníkov.

Zvuk prispôsobený zákazníkom

Zatiaľ čo sieťové kamery s analytickými funkciami poskytujú cenné informácie predajcovi, pridanie zvuku do systému umožní dynamicky prispôsobiť skúsenosti zákazníkov v obchode. Spoločnosť Soundtrack Your Brand nedávno zdôraznila, že hudba môže mať významný vplyv na náchylnosť zákazníka k nákupu. Okrem toho sieťové reproduktory umožnia predajcovi vysielať oznámenia v reálnom čase, ktoré môžu pomôcť zákazníkom pri nákupe.

Odstránenie prekážok k rezignácii

Ako bolo už spomenuté vyššie, zlá skúsenosť zákazníka, napríklad prostredníctvom dlhého čakania na službu, môže spôsobiť, že opustia obchod a často sa už nikdy nevrátia. Existujú však aj ďalšie aspekty poskytovania služieb, ktoré môžu viesť k nespokojnosti. Určite ste sa stretli s dlhými radami pri pokladniach. U zákazníka, ktorý má len niekoľko položiek, to môže spôsobiť opustenie od zámeru nakúpiť a stratu predaja. V takýchto prípadoch môže napomôcť automatická video analýza dĺžky radov pri pokladniach. Je to jednoduchý spôsob, ako reagovať na otvorenie nových pokladníc.

Agregované štatistiky v sieti obchodov

Napokon, pre väčšie maloobchody je kľúčovou výhodou video analýzy zhromažďovanie a porovnávanie údajov v rámci regionálnej, národnej alebo nadnárodnej siete obchodov. Výsledkom môže byť spokojnosť zákazníkov v súvislosti so značkou a nie len konkrétnym obchodom.

Pre viac informácií nás neváhajte kontaktovať :
obchod@canex.sk / +421 918 450 870
Použité so súhlasom spoločnosti Axis communications AB

O spoločnosti Axis Communications
Spoločnosť Axis ponúka inteligentné bezpečnostné riešenia, ktoré vedú k chytrejšiemu a lepšie chránenému svetu. Axis je najväčší svetový dodávateľ na trhu IP kamier a pôsobí ako hybná sila v tomto odvetví tým, že priebežne uvádza inovatívne sieťové produkty založené na otvorenej platforme. S pomocou globálnej siete partnerov tak prináša svojim zákazníkom vysokú hodnotu. Axis si zakladá na dlhodobých vzťahoch so svojimi partnermi, ktorým poskytuje na existujúcich i na nových trhoch prelomové sieťové produkty, ale aj svoje znalosti.

Axis má viac ako 2.000 vlastných zamestnancov vo viac ako 40 krajinách na celom svete a spolupracuje so sieťou viac ako 75.000 partnerov v 179 krajinách. Axis je spoločnosť založená v roku 1984 so sídlom vo Švédsku. Viac informácií o spoločnosti Axis nájdete na webovej stránke www.axis.com.

ZDIEĽAŤ
Predchádzajúci článokProfesionálne sledovanie priestorov
Ďalší článokVplyv hudby na maloobchodného zákazníka
Obchodná spoločnosť CANEX, spol. s r.o. vznikla v roku 1994 v Bratislave. Od prvých rokov pôsobenia sa zamieravala na počítačové siete a distribúciu IP technológií. V roku 1996 po získaní distribučnej zmluvy s firmou AXIS communications AB sa rozhodla špecializovať na IP video monitorovacie systémy a vlastný vývoj programového vybavenia pre IP video monitoring pod značkou WatchSystem. Od začiatku sme na Slovensku formovali a vytvárali mladý, ale dynamicky rozvíjajúci sa trh s IP kamerami a IP security riešeniami. Dnes je tento trh jeden z najrýchlejšie rastúcich trhov na svete. V súčasnosti našim partnerom ponúkame najširšie služby na Slovenskom trhu v oblasti IP security videa, od návrhu projektov, cez zákazkový vývoj softvéru až po školenia a poradenstvo.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ