ZDIEĽAŤ

Nákup správneho video manažment systému (VMS) a technológie pre ukladanie dát nie je vždy jednoduchá záležitosť. Vždy je potrebné zvážiť niekoľko faktorov na to, aby ste mali pocit dobrého rozhodnutia o prepojení vašej spoločnosti s dohliadacou technológiou. Výsledok rozhodovania vás musí uistiť, že použijete riešenie, ktoré dosahuje (alebo prevyšuje) vaše požiadavky na bezpečnosť. Pre uľahčenie tohto rozhodovacieho procesu ,spoločnosť Axis Communications vytvorila komplex deviatich otázok, ktoré mnohí opomenú pri výbere sieťového nahrávacieho zariadenia (NVR) do ich spoločnosti.

1. Je inštalácia NVR ľahká?

Je toho dosť čoho sa obávať pri fungovaní spoločnosti. Preto je dôležité nájsť bezpečnostnú technológiu, ktorá vám uľahčí život a nie ho skomplikuje. Našťastie, niektoré sieťové nahrávacie zariadenia prichádzajú s „out of the box“ riešením, typu plug-and-play, čiže hotové riešenie, ktoré v podstate stačí len pripojiť a používať. Takéto zariadenia sú už s vopred nainštalovaným VMS softvérom, licenciami a všetkými vlastnosťami, ktoré by ste mohli potrebovať. To znamená, že inštalácia je rýchla a vy môžete začať efektívne monitorovať a chrániť vašu spoločnosť v podstate okamžite.

2. Je NVR jednoduché na používanie?

Zatiaľ čo inštalácia NVR môže byť jednoduchá, jeho používanie môže byť zložité. Pre operátorov je niekedy ťažké sa orientovať v systéme, alebo rýchlo reagovať na incidenty. VMS, ktorý má intuitívne používateľské rozhranie, umožňuje používateľom bezproblémové monitorovanie sledovaného prostredia. To je možné docieliť pomocou jednoducho identifikovateľných ikon, menu, v ktorom je ľahké sa orientovať, alebo ovládaním otočných (PTZ) kamier, na ktoré postačuje zopár kliknutí. Prispôsobiteľné nastavenia, ako spôsob prepínania živých obrazov, importovanie máp a schém danej lokalizácie, sú príklady vecí, ktoré môžu byť využité pre zjednodušenie používania.

3. Je integrácia NVR s inými systémami na sieti jednoduchá?

Nie všetky IP kamery sú kompatibilné so všetkými NVR, pretože nie všetky operačné systémy môžu komunikovať medzi sebou. Avšak sú dostupné IP zariadenia, ktoré boli vytvorené s otvorenou platformou, takže zariadenia rôznych výrobcov môžu pracovať, alebo byť integrované dokopy. Preto pokiaľ pracuje NVR na otvorenej platforme, je jeho integrácia jednoduchšia s inými systémami v sieti.
Ak systém umožňuje integráciu zariadení tretích strán, používateľ má možnosť spravovať a riadiť rôzne zariadenia na sieti z jedného miesta. To znamená, že je možné napríklad otvoriť dvere kliknutím vo VMS systéme, alebo prehrať/zahlásiť správu cez sieťové reproduktory.
Zvážte výber NVR, ktoré podporuje Open Network Video Interface Forum (ONVIF) profil. Zariadenia podporujúce ONVIF musia dodržať špecifické štandardy pre zaistenie bezproblémovej integrácie so zariadeniami tretích strán.

4. Je možné sa na NVR pripojiť vzdialene?

V dnešnom v rýchlo sa rozvíjajúcom svete sa často stretávame s nedostatkom času. Platí to aj v prípade dohliadacích systémov, kedy prezeranie záznamu alebo analýzu výstrah je potrebné vykonať na viacerých, od seba vzdialených miestach. Pri analógových digitálnych video rekordéroch (DVR), bolo potrebné pracovať s takýmito obmedzujúcimi podmienkami.
Avšak, so sieťovými záznamovými zariadeniami je možné sledovanie živého videa alebo jeho prehrávanie zo záznamu aj zo vzdialených miest, prostredníctvom siete, jednoducho prihlásením sa cez PC alebo mobilné zariadenie. Spustený alarm alebo emailovú notifikáciu je možné zaslať na vybrané zariadenia a používateľ to môže okamžite skontrolovať alebo posunúť ďalej kompetentným osobám.

5. Koľko údržby potrebuje NVR?

Tak ako pri všetkých technológiách, určitá údržba je nevyhnutná. Sťahovanie pravidelných softvérových a firmvérových upgradov poskytuje najnovšie vlastností systému a niekedy aj vylepšenie bezpečnosti vášho riešenia. Niektoré spoločnosti majú vnútropodnikové IT pozície, ktoré s týmto môžu pomôcť, zatiaľ čo inde radšej „nainštalujú NVR a zabudnú“ a majú poskytovateľa, ktorý im zabezpečuje údržbu a riešenie problémov. V takýchto prípadoch systémový integrátor môže poskytnúť za poplatok údržbu a monitorovanie stavu systému. Ak však máte zamestnancov, ktorí sa starajú o NVR a príslušný softvér, nie je potrebné si zabezpečovať takúto službu. V tomto prípade by však bolo na mieste školenie, ktoré zamestnancov pripraví na prácu s daným zariadením.

6. Bude NVR rásť so spoločnosťou?

S postupom času je pravdepodobné, že požiadavky a potreby spoločnosti sa budú meniť, a tak isto sa to môže týkať aj dohliadacieho systému. Je možné že budete potrebovať doplniť sledovanie na niektorých ďalších miestach, alebo doplniť súčasné pozície a kvôli tomu doplniť kamery. To sa môže prejaviť aj na potrebe rozšírenia napr. úložného priestoru. Plánovanie do budúcnosti je rozhodujúci aspekt pri chode akejkoľvek spoločnosti. Nákup nahrávacieho zariadenia, ktorého ďalšie rozširovanie nie je ľahkou záležitosťou, nemusí byť správna cesta. Možno by ste sa mali zamyslieť nad týmito otázkami:

• Koľko zariadení potrebujem momentálne a koľko môžem potrebovať v budúcnosti?
• Ako dlho potrebujem uchovávať video záznam?
• Čo sa stane, ak budem potrebovať rozšírenie skôr, ako sa pôvodne predpokladalo?

Ak si nie ste istí ako odpovedať na tieto otázky, opýtajte sa vášho systémového integrátora. Oni vám v tom možno budú schopní poradiť a zosúladiť strategické podnikateľské ciele s rozširovaním systému a poskytnúť najvhodnejšie riešenie.

7. Sú všetky NVR rovnaké?

Zariadenia NVR prichádzajú v mnohých tvaroch a veľkostiach. Niektoré sú vytvorené ako zariadenie „na položenie na stôl“, niektoré sú určené na inštaláciu do rozvádzača. Je dôležité, aby ste si zvolili tu správnu možnosť pre vás.
Majte na pamäti, že tvar a veľkosť NVR je len jeden z parametrov, ktorý je potrebné zvážiť pred zakúpením riešenia. Odporúčame vziať do úvahy aj ďalšie elementy, ako špecifikácie hardvéru, vlastnosti a konektivita atď. Niektoré NVR napríklad umožňujú vzdialené riešenie niektorých problémov, správu zariadenia, alebo majú vstavaný switch s podporou napájania PoE.

8. Čo ak NVR prestane pracovať?

Nie všetkým poruchám sa dá predchádzať, ale ak sa nejaká vyskytne, môže sa to odraziť aj na vašej spoločnosti. Odoberanie systému od integrátora alebo výrobcu, ktorý má pozitívnu reputáciu a ktorý poskytuje kvalitnú technickú podporu, vám môže pomôcť opäť sprevádzkovať vaše zariadenie veľmi rýchlo. Tu je zopár ďalších vecí, ktoré by ste mali mať na pamäti:

1. Záruka: vzťahuje sa na NVR záruka? Ak áno, na koľko rokov a čo všetko pokrýva? Niektorí výrobcovia ponúkajú niekoľkoročnú záruku s možnosťou jej rozšírenia.
2. Kvalita technickej podpory: Ako rýchlo vám vie technická podpora pomôcť vyriešiť problém a ako ľahko viete skontaktovať danú osobu? Máte možnosť ho kontaktovať len cez telefón alebo internet, alebo robia aj osobné návštevy?
3. Redundancia nahrávania: Redundancia umožňuje ukladanie dát simultánne na viaceré miesta, čo zabezpečuje zálohovanie, a teda ochranu voči strate dát, ak by niektoré zo zariadení zlyhalo alebo bolo nedostupné.
4. Kvalita výrobcu: Je dôležité sa pozrieť aj na kvalitu systému pred jej nákupom. Hoci každé zariadenie NVR sa môže pokaziť, pri prvotriednych riešeniach je to omnoho menej časté.

9. Koľko stojí NVR?

Na trhu nie je núdza o rôzne typy zariadení NVR. Hoci to dáva flexibilitu pri výbere výrobcu a riešenia, je potrebné myslieť na to, že dostanete to, za čo zaplatíte. Dané riešenie môže stáť menej, ale môže byť aj menej spoľahlivé a bezpečné ako tie drahšie riešenia.
Nezabudnite si pozrieť špecifikácie zariadení. To je však len jeden kus z väčšej skladačky. Často sú v ponuke demo zariadenia, dizajnérske nástroje a ďalšie bezplatné zdroje, ktoré vám pomôžu ľahšie sa rozhodnúť pri výbere správneho riešenia pre vás.

Pre viac informácií nás neváhajte kontaktovať :
canex@canex.sk / +421 918 450 870
Použité so súhlasom spoločnosti Axis communications AB

O spoločnosti Axis Communications

Spoločnosť Axis ponúka inteligentné bezpečnostné riešenia, ktoré vedú k chytrejšiemu a lepšie chránenému svetu. Axis je najväčší svetový dodávateľ na trhu IP kamier a pôsobí ako hybná sila v tomto odvetví tým, že priebežne uvádza inovatívne sieťové produkty založené na otvorenej platforme. S pomocou globálnej siete partnerov tak prináša svojim zákazníkom vysokú hodnotu. Axis si zakladá na dlhodobých vzťahoch so svojimi partnermi, ktorým poskytuje na existujúcich i na nových trhoch prelomové sieťové produkty, ale aj svoje znalosti.

Axis má viac ako 2.000 vlastných zamestnancov vo viac ako 40 krajinách na celom svete a spolupracuje so sieťou viac ako 75.000 partnerov v 179 krajinách. Axis je spoločnosť založená v roku 1984 so sídlom vo Švédsku. Viac informácií o spoločnosti Axis nájdete na webovej stránke www.axis.com

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ