ZDIEĽAŤ

V období sviatkov prežívajú mnohé obchody predajný boom. Avšak počas toho, ako predajňami prechádzajú prúdy zákazníkov hľadajúcich jedlo, ozdoby, darčeky, mnohí obchodníci môžu byť v napätí.
Centrum pre výskum obchodu uvádza , že v roku 2013 v Británii boli straty spôsobené krádežami v období vianočných sviatkov takmer milión libier. Medzi najčastejšie kradnuté veci patril alkohol, elektronika, počítačové hry, ženské oblečenie, rôzne módne doplnky a detské hračky. Aj napriek tomu, že od toho obdobia organizácia neuvádza ďalšie štatistiky, je nepravdepodobné, že by sa situácia odvtedy zmenila.
Na pomoc pri ochrane vášho majetku a zamestnancov je tu pre obchodníkov päť bezpečnostných tipov.

1. Ubezpečte sa, že sú prezliekacie kabínky kontrolované

Je to starší trik, ale využívanie prezliekacích kabíniek na uľahčenie krádeže je stále populárna technika medzi zlodejmi. Kabínky poskytujú zlodejom čas a priestor potrebný na odstránenie bezpečnostných tagov, výmenu cenoviek alebo ukrytie odevu priamo na ich tele. Z tohto dôvodu je dôležité, aby aspoň jedna osoba zo zamestnancov dávala pozor na prezliekacie kabínky.
A pamätajte tiež na to, že zlodeji radi „nakupujú“, keď je na predajni nízky počet zamestnancov. Obzvlášť počas obedňajších prestávok, skoro ráno a tesne pred záverečnou. Takže zvýšenie vašej opatrnosti odporúčame hlavne počas týchto časov.

2. Pozdravte nakupujúcich pri ich vstupe do predajne

Niekedy je najlepšou obranou útok. Na rádového zlodeja môže jednoduché pozdravenie zamestnanca pôsobiť odstrašujúco. Evokuje to, že vo vašom obchode sa nachádza dostatok usilovných zamestnancov.
Takže umiestnite člena vášho tímu (alebo ak je to možné príslušníka SBS) ku vstupu do vašej predajne a nainštruujte ho, aby zdravil každého, kto vojde. Výsledkom nebude len odstrašovanie kriminálnikov, ale zároveň to bude dobre pôsobiť na regulárne nakupujúcich zákazníkov. Zákazníci sa budú cítiť vítaní vo vašom obchode a zároveň vytvoríte prekážku pre pokusy o rýchle opustenie predajne.
Veľmi praktické je umiestnenie kamery nad vchod predajne a premietať živý obraz z kamery na monitor. Vidieť sa na obrazovke monitora, pri vstupe do priestoru, vyvoláva psychologický efekt, že som monitorovaný a vo väčšine prípadov to odrádza od páchania trestnej činnosti.

3. Zdvojnásobte počet personálu obsluhujúceho pokladne

Vystupujú ako bežný zákazník. Zlodeji sa často snažia rozptýliť zamestnancov pri pokladni množstvom otázok a dotazov. Je to efektívny spôsob ako predísť možnému sledovaniu skrytých vecí zamestnancom, vymeniť cenovky, alebo dokonca si vytvoriť priestor na odcudzenie predmetov spoza pokladne.
Umiestnením dodatočného personálu za pokladňu, ktorého primárnou úlohou bude vybavovať otázky a požiadavky zákazníkov, prekazíte tieto pokusy a zároveň dáte dodatočný servis vašim regulárnym zákazníkom (špeciálne ak nakupujú nie pre seba, ale pre niekoho iného, môžu mať viac otázok ako zvyčajne).

4. Reagujte na podozrivé správanie

Ak váš personál zaznamená niečo podozrivé, inštruujte ich aby pristúpili k osobe s nejakou otázkou. Vhodné je opýtať sa, či je všetko v poriadku a ubezpečiť osobu, že sú nablízku v prípade, že by niečo potrebovali. Tento prístup nebude odstrašujúci pre regulárnych zákazníkov, ale môže to byť dostatočný impulz pre zlodeja na to, aby si rozmyslel svoj zámer okradnúť vás.
Na čo by ste si mali dávať pozor: možné schované veci (ruksaky, veľké nákupné tašky, voľné oblečenie a pod.), väčšie skupinky osôb (obzvlášť mladšie osoby), ktoré sa pohybujú vo vašom obchode bez toho aby evidentne nakupovali, osoby pôsobiace nervózne (obzvlášť pri rozhovore s personálom), tiež osoby, ktoré si berú veľký počet kusov oblečenia do kabínky.

5. Adekvátne zabezpečte váš majetok

Väčšie množstvá zákazníkov vytvárajú ťažšie podmienky pre zamestnancov na to, aby mali prehľad o dianí na predajni. To vytvára kriminálnikom možnosti na to, aby prekĺzli do skladu, alebo použili zadný služobný vchod a vzali si čokoľvek dostupné, vrátane súkromných vecí zamestnancov, ako telefón, šperky, hodinky a pod.
Ubezpečte sa, že zamestnanci zamykajú všetky priestory (ako napr. sklad) v prípade, že sa tam nenachádzajú, že zadný vchod je zatvorený a zamknutý. Tiež je potrebné dbať na zvýšenú pozornosť počas preberania tovaru, kedy ho nenechávajte bez dozoru.

Tím CANEX vám praje, aby ste vy a váš majetok boli v bezpečí a krásne vianočné sviatky.

ZDIEĽAŤ
Predchádzajúci článokHanwha Techwin predtavila novú Wisenet P 4K 360 fisheye kameru
Ďalší článokAxis oznamuje dostupnosť nových sieťových kamier Canon
Obchodná spoločnosť CANEX, spol. s r.o. vznikla v roku 1994 v Bratislave. Od prvých rokov pôsobenia sa zamieravala na počítačové siete a distribúciu IP technológií. V roku 1996 po získaní distribučnej zmluvy s firmou AXIS communications AB sa rozhodla špecializovať na IP video monitorovacie systémy a vlastný vývoj programového vybavenia pre IP video monitoring pod značkou WatchSystem. Od začiatku sme na Slovensku formovali a vytvárali mladý, ale dynamicky rozvíjajúci sa trh s IP kamerami a IP security riešeniami. Dnes je tento trh jeden z najrýchlejšie rastúcich trhov na svete. V súčasnosti našim partnerom ponúkame najširšie služby na Slovenskom trhu v oblasti IP security videa, od návrhu projektov, cez zákazkový vývoj softvéru až po školenia a poradenstvo.

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ